Δευτέρα, 28 Φεβρουαρίου 2011

Μάρτης

Αύριο βγαίνει ο κουτσο-Φλέβαρος και μπαίνει η Μάρτης. Οι περισσότεροι από εμάς θυμόμαστε αυτήν την άσπρη-κόκκινη κλωστή που φορούσαμε στο χέρι "για να μη μας κάψει ο ήλιος"! Δεν μπορεί! Όλο και κάποια στιγμή φορέσατε Μάρτη. 
Και μετά, όλη εκείνη η ιστορία με το πότε τον βγάζουμε! Στην πόλη μου το βγάζουμε όταν δούμε πελαργό, στην Αθήνα έμαθα ότι το βγάζουν μόνο άμα βγει ο μήνας. Μετά το βάζαμε κάτω από μία πέτρα ή στα κεραμίδια, κάναμε μια ευχή και περιμέναμε να βγει αληθινή!
Μεγαλώνοντας, οι περισσότεροι σταματούν να φορούν Μάρτη. Μοιάζει παιδικό, χαζό και ανόητο. Οι ευχές δε βγαίνουν επειδή έθαψες μια κλωστή κάτω από μια πέτρα ούτε επειδή την πέταξες στα κεραμίδια... Επομένως, αποφασίζουμε να μη φοράμε "μάρτη" πια, γιατί ο "μάρτης" είναι για παιδιά. 
Για σκεφτείτε όμως...Τι θα γινόταν αν κανένας από εμάς δεν φορούσε ξανά "μάρτη". Θα νιώθατε ότι θα υπήρχε κάποιο πραγματικό κόστος; Θέλω να πω...εδώ μιλάμε για ένα κομμάτι της παράδοσης. Μικρό, πολύ μικρό αλλά υπαρκτό. Άραγε, νιώθουμε ποτέ την ευθύνη της παράδοσης που κουβαλάμε;
Αν δεν τη συνεχίσουμε εμείς, τότε μια μέρα δεν θα υπάρχει. Έτσι απλά. 
Νομίζω ότι αυτό είναι ένα κόστος σοβαρό. 
Βέβαια, στον αντίποδα κάποιος θα ισχυριζόταν ότι έτσι η παράδοση εξελίσσεται και προχωρά, ως κάτι μη στατικό. Δεν ξέρω... Αν το να εξελίσσεται η παράδοση και να αλλάζει, σημαίνει ότι κάποια μερίδα ανθρώπων σε κάποια στιγμή της ιστορίας αδιαφόρησαν ή περιφρόνησαν ένα κομμάτι της...δεν θέλω να ανήκω σε αυτήν...
Ετοιμάζω λοιπόν τον μάρτη μου και είμαι έτοιμη να βγω αύριο στο δρόμο δίχως να κινδυνεύω να καώ από τον ήλιο! 
Καλό μήνα!

6 σχόλια:

  1. μπραβο ρε κολοκυθι θα σου κανω και γω ενα αλλα πρεπει να παω να παρω μπλε κλωστη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δώρα! Ο μάρτης γίνεται αποκλειστικά με κόκκινη και λευκή κλωστή! Αυτό που περιμένω να μου κάνεις εδώ και κάτι μήνες...είναι άλλο θέμα! :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ναι το ξερω αλλα μπλε μου πες οτι θες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σήμερα,μια καλή μου φίλη, φορούσε στο χέρι της μάρτη. Το είδα, της ζήτησα να μου φτιάξει(είχε τις κλωστές..) και μου έφερε και έβαλα και εγώ!Την ευχαριστώ..!!!Νιώθω πολύ χαρούμενη, γιατί έχω στο χέρι μου κάτι "παιδικό"...Αλλά το βασικότερο είναι ότι μου χαρίστηκε ένα δώρο από μια παιδική ψυχή..!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. k egw foraw marth!!!prepei n kratame vre paidia tis paradoseis!!!egw anniw exw allh ekdoxh gia ton marth!!3erw oti sto telos tou mhna ton deneis se mia triantafullia gia n pragmatopoih8ei i euxh su!! :)
    arte #14

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ωχ! Αυτό είναι καινούριο! Δεν το έχω ξανακούσει! Όπως και να χει, μου αρέσει η ιδέα της τριανταφυλλιάς :-) Όταν βγει ο μήνας, θα σκεφτώ πολύ τι θα κάνω τον μάρτη μου! χαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή